מה היתרונות שיש לעסק קטן לעומת עסקים גדולים ביצירת חווית קניה טובה ללקוחביצירת “חווית קניה טובה ללקוח, לעומת עסקים גדולים?

לנו כבעלי עסקים קטנים נדמה לנו שבגלל שאין לנו את: כוח האדם ואת תקציבי הענק לפירסום שיש לחברות והעסקים הגדולים, אז היכולת השיווקית שלנו מוגבלת. וההפך הוא הנכון. יש לנו יתרונות עצומים ביצירת חווית קניה טובה ללקוחות.

חברות ענק משקיעות הון עתק כדי לייצר חווית קניה חיובית. הן משקיעות הרבה כסף בהדרכת עובדים בנושא השירות, משקיעות תקציבי ענק בפרזנטורים יקרים (“לפנק, לפנק, לפנק”), ובמשרדי פירסום שיוצרים ג’ינגלים קליטים, במוצרי פירסום ועוד, ועוד.

אז מהי חווית קניה טובה?

חווית קניה טובה היא כאשר הלקוח ירגיש: אושר, שביעות רצון וכבוד, עפ”י הציפייה והסטנדרטים שלו. לקוחות מעוניינים לא רק במוצר/שירות אותו הם צריכים, אלא גם שמים דגש על חווית הקניה.

איך יוצרים חווית קניה טובה אצל הלקוח?  

10 המפתחות ליצירת חווית קניה טובה ללקוח בעסק קטן

  1. זמינות. השירות צריך להיות אישי, מהיר ומיידי. לדוג’ לקוח מתקשר, לחזור אליו מיידית. לא חזרת אליו מיד, תשלח לו אס-אמ-אס, ותחזור מאוחר יותר. לעומת זאת, מה קורה בחברות גדולות – יש מענה קולי ועד שאתה מגיע למי שאתה צריך או שאתה מאבד את הסבלנות, מחכה זמן רב, או שהולך לאיבוד בין כל המספרים שצריך לחייג.
  2. התאמת המוצר/שירות ללקוח. דוג’ : אני צריכה מוצר קוסמטי שיתאים בדיוק לסוג העור שלי. אם אני אכנס לסופרפארם המוכרת תמכור את המוצר הסטנדרטי שאותו שהיא או הרשת מעוניינת לקדם.
  3. גמישות. סיפוק המוצר/שירות עד הבית ללא תוספת עלות. לדוג’ אם אזמין את האלוורה דרך האינטרנט אז אצטרך להמתין כמה ימים, לחכות שעות בדואר כדי לקבל אותו. המעסה יגיע עד אלי הביתה. פנקסי החשבונות יגיעו עד אלי הביתה.
  4. הפתעה. הפתעה היא חלק ניכר ממהות החוויה. אפשר לתת אקסטרות. לדוגמא’ טיפול חינם, שירות מעבר לשעות המקובלות.
  5. הקשבה וקשר אישי עם הלקוח. האינטראקציה שלנו עם הלקוח היא מאוד אישית. לאחרונה נכנסתי לחנות והמוכרת היתה עסוקה בפלאפון ולא פנתה לשמוע מה בקשתי למרות שעמדתי מולה. חיוך נעים, התעניינות בלקוח, והקשבה ללקוח יוצרת חווית קניה טובה.
  6. המדיה הדיגיטלית. בעל עסק קטן צריך להיות מודע ולפעול גם במרחב הדיגיטלי. לדוג’ יש לנו כרטיס באתר של ibc . אם אני מחפש מידע על בעל מקצוע אז, שהמידע יהיה ברור ונגיש במהירות. כי אם לא, אני אעבור לבעל העסק הבא.
  7. סביבה פיזית. בעלי עסקים קטנים עובדים הרבה פעמים מהבית, בית נותן תחושת חמימות ואינטימיות. אם אתם פוגשים את הלקוח בבית אז חשוב להקפיד על מקום אסטטי ונעים. פינת עבודה מסודרת שמשדרת מקצועיות.
  8. אמינות ומחוייבות גבוהים. קבעתי פגישה עם לקוח, להגיע בזמן. לא יכולים להגיע, להודיע על כך מראש. מאחרים, להתקשר להודיע על איחור.
  9. משוב. לשאול את הלקוח אם היה מרוצה. שמתם לב שבסופרפארם יש בקופה לוח כזה ששואל זאת?. גם אתם יכולים לעשות זאת. זה יעזור לכם להבין מה הלקוח שלכם מצפה מכם. אין צורך להשקיע כסף בסקרים יקרים. פשוט לשאול. הלקוח יראה שאיכפת לכם ממנו

ועל מה עוד לא דיברנו? דבר אחרון וחביב מאוד J

  1. כסף. גמישות במחיר. אין לנו תכתיב מההנהלה כמה אנחנו צריכים לגבות. אנחנו יכולים להיות גמישים במחיר. וזה דבר שלחברות גדולות קשה לעשות כי הם צריכים לקחת בחשבון הרבה עלויות שאותם הם מחשבים במחיר של המוצר/שירות ללקוח.

קחו את אחד המפתחות ותיישמו אותו השבוע כדי ליצור חווית קניה טובה ללקוח שלכם.